300 złotych wsparcia dla uczniów. ZUS podał bardzo ważną informację

Fot. Bartosz Bańka / Agencja Wyborcza.pl
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że rozpoczęto przyjmowanie wniosków o prawo do świadczenia Dobry Start. Jest to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.
ZUS informuje, że w ramach programu Dobry Start rodzice lub opiekunowie ucznia w wieku do 20 lat i w przypadku ucznia z niepełnosprawnością do 24 lat mogą raz w roku otrzymać 300 zł na wyprawkę szkolną, bez względu na ich dochód. Co ważne, świadczenie jest zwolnione z opodatkowania. Pieniądze trafią na rachunek bankowy podany we wniosku.
Kto może złożyć wniosek o 300 plus? ZUS ustalił szczegóły dotyczące programu Dobry Start
Na oficjalnej stronie ZUS-u podano, iż „jeśli dzieckiem opiekuje się równocześnie oboje rodziców, z wnioskiem o świadczenie powinien wystąpić jeden z nich”, „jeśli dziecko nie mieszka z obojgiem rodziców – wniosek składa ten rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem” oraz „jeśli dziecko – zgodnie z orzeczeniem sądu – jest pod opieką naprzemienną obojga rodziców, każdy z nich może złożyć wniosek i otrzymać świadczenie dobry start w wysokości 150 zł”.
Do złożenia wniosku jest także uprawniony „opiekun faktyczny dziecka, czyli osoba, która opiekuje się dzieckiem i złożyła do sądu wniosek o jego adopcję” oraz „opiekun prawny dziecka – osoba, której sąd powierzył opiekę nad dzieckiem”.
Co ważne, „osoba ucząca się, czyli pełnoletni uczeń, który nie jest na utrzymaniu rodziców, ponieważ rodzice nie żyją lub ma ustalone alimenty od nich”, jak i „osoba usamodzielniana, czyli osoba, która opuszcza rodzinę zastępczą, rodzinny dom dziecka, placówkę opiekuńczo-wychowawczą lub regionalną placówkę opiekuńczo-terapeutyczną”, także mogą złożyć wymagane dokumenty. Uprawnionymi do składania wniosku są także rodziny zastępcze, osoby prowadzące rodzinny dom dziecka, dyrektorzy placówek opiekuńczo-wychowawczych i dyrektorzy regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych.
Jak złożyć podanie o świadczenie? Można skorzystać z Platformy Usług Elektronicznych ZUS
Przypominamy, że wniosek można składać jedynie w formie elektronicznej od 1 lipca do 30 listopada danego roku. Oprócz podstawowych, wymaganych danych w dokumencie należy podać numer rachunku bankowego, na który wypłacone zostanie świadczenie, oraz adres mailowy i numer telefonu do kontaktu w sprawie wniosku i ewentualnego założenia profilu na portalu Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Wniosek w ramach programu Dobry Start można składać poprzez aplikację mZUS, portal Platformy Usług Elektronicznych ZUS, portal Emp@tia oraz za sprawą bankowości elektronicznej.
W przypadku złożenia podania przez bankowość elektroniczną albo portal Emp@tia urzędowe poświadczenie odbioru trafi na adres e-mail podany we wniosku. Jeśli podanie zostanie złożone przez portal PUE ZUS, to urzędowe poświadczenie przedłożenia będzie widoczne na profilu na liście dokumentów wysłanych.
Źródło: gazeta.pl