Mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką. Przedstawiciele rodzimych sieci spotkali się z władzami UOKiK

Lidl i Biedronka / autor: Fratria

Przedstawiciele rodzimych firm handlowych spotkali się z władzami UOKiK, aby zwrócić uwagę na naganne – według nich – praktyki, które, jak twierdzą, mogą prowadzić już nawet do łamania prawa – czytamy w czwartkowej „Rzeczpospolitej”.

Polskie sieci handlowe mają dość

Jak dowiedziała się gazeta, spotkanie z inicjatywy Polskiej Izby Handlu odbyło się w siedzibie Urzędu Ochrony Konkurencji. Przedstawiciele polskich sieci grupujących głównie sklepy mniejszej i średniej wielkości zwracają uwagę, że obecna sytuacja wydaje się być daleka od wolnej i uczciwej konkurencji.

Duzi gracze w ramach wojny handlowej oferują bowiem produkty, które trafiają na sklepowe półki prawdopodobnie poniżej kosztów wytworzenia. Przykładem jest oferta półlitrowej butelki wódki za 9,99 zł

— zaznaczyła gazeta „Rzeczpospolita”.

Złamanie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji?

Jak pisze „Rz”, zdaniem przedstawicieli Polskiej Izby Handlu tego typu oferty mogą potencjalnie oznaczać łamanie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, choć w jej przypadku swoich racji można dochodzić tylko z powództwa cywilnego, w przypadku konfliktu między firmami.

UOKiK nie jest władny do jej stosowania, może stosować jedynie ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów

— napisał dziennik.

Źródło

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com