Spowiedź wygrywa… z Tinderem! W święta tych haseł Polacy najczęściej szukają w internecie

fot. Krzysztof Sitkowski/Gazeta Polska

Okres poprzedzający Boże Narodzenie to jeden z dwóch – obok Wielkanocy – tygodni w roku, kiedy w internetowych wyszukiwarkach Polacy częściej wpisują hasło „spowiedź” niż „Tinder”. Czego poszukujemy w sieci w przedświątecznym czasie?

– Święta to niezwykły, wyjątkowy czas. Znajduje to potwierdzenie również w dosyć nieoczywistych danych, mówiących o tym, co jest dla Polaków ważne przed świętami. Dobrym przykładem może być to, czego poszukujemy w tym czasie w internecie

 – tłumaczy socjolog z Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego dr Rafał Cekiera.

Z jego obserwacji wynika, że jedynie przed świętami Bożego Narodzenia i świętami wielkanocnymi hasło „spowiedź” wyprzedza w wyszukiwarce Google poszukiwania aplikacji randkowej Tinder. „Spowiedź” wygrywa też z nazwiskiem popularnej restauratorki i autorki programów kulinarnych Magdy Gessler.

– „Spowiedź” wprawdzie wygrywa w wyszukiwaniach z Magdą Gessler, ale już nie tak spektakularnie, ponieważ kulinaria są dla nas ważne przed świętami. O ile w okresie Wielkanocy zdecydowanie częściej wbijamy w wyszukiwarkę „spowiedź”, to w okresie Bożego Narodzenia walka pomiędzy Magdą Gessler a hasłem „spowiedź” ciągle trwa

 – powiedział socjolog.

Zdaniem doktora Cekiery, nie może także dziwić, że w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie Polacy znacznie częściej niż hasło „Lewandowski” wpisują w wyszukiwarki takie słowa jak „karp”, „choinka” czy „kolęda”.

– Co ciekawe, w okresie tuż przed Wigilią Bożego Narodzenia bardzo dynamicznie wzrasta częstotliwość wpisywania w wyszukiwarkę Google takich haseł jak „zwyczaje i tradycje”, co może być pośrednim dowodem na to, że wciąż są one dla nas istotne

– ocenił socjolog z Uniwersytetu Śląskiego.

Jak mówił, choć przykłady zaczerpnięte z internetowych wyszukiwarek mają raczej anegdotyczny charakter, mogą jednak prowadzić do wniosku, że dla znacznej części Polaków święta mają charakter religijny i tradycyjny, a nie jedynie komercyjny i konsumpcyjny.

W ubiegły roku spowiedź przed świętami deklarowało 59 proc. Polaków, modlitwę i czytanie Biblii 60 proc., a śpiewanie kolęd 70 proc. 

Źródło

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com