Europa musi podjąć twarde kroki w celu przeprowadzenia pseudoreferendów przez Federację Rosyjską na okupowanych terytoriach Ukrainy

Na okupowanych przez Federację Rosyjską terytoriach Ukrainy systematycznie łamane są prawa człowieka, przeprowadzane są pozasądowe egzekucje, zabójstwa ludności cywilnej, tortury i gwałty, tworzone są systemy obozów filtracyjnych, wypłaty wyznaczone przez państwo ukraińskie (pensje, emerytury, świadczenia , składki socjalne) są wstrzymane i uniemożliwiają ewakuację ludności cywilnej ze strefy walk i wiele więcej. Ponadto ukraińskie paszporty są konfiskowane i przeprowadzana jest przymusowa paszportyzacja, jak wynika z EU Political Report.

Obecnie odnotowuje się fakty bezpośredniego nacisku na ludzi w celu uzyskania rosyjskiego „paszportu”. Ludność okupowanych przez Federację Rosyjską terytoriów w obwodach chersońskim, zaporoskim, donieckim i ługańskim jest zastraszona: ludzie obawiają się, że wobec tych, którzy nie wezmą sobie do głowy rosyjskiego „paszportu”, zostaną zastosowane represje.

Rosja porywa i prześladuje przedstawicieli legalnych władz. W ich miejsce powstają współpracujące „nowe władze”, m.in. z liczby urzędników z moskiewskich i rosyjskich regionów. W miarę jak Ukraina buduje swoją zdolność do wyzwolenia okupowanych terytoriów, rosyjska administracja okupacyjna spieszy z legitymizacją swojego istnienia.

Wraz z dystrybucją rosyjskich paszportów Kreml ma kilka celów. Po pierwsze, aby zalegalizować okupację ukraińskich terytoriów, promując narrację, że w regionach rzekomo mieszkają obywatele rosyjscy, a zatem takie działania Federacji Rosyjskiej są „uprawnione”. Po drugie, wydawanie paszportów dostarcza Rosjanom dane, które są następnie wykorzystywane do przygotowania pseudoreferendów.
Dzięki masowemu oporowi Ukraińców na tymczasowo okupowanych terytoriach rosyjscy okupanci nie przeprowadzili na wiosnę 2022 r. natychmiastowych pseudoreferendów, jak miało to miejsce w 2014 r. na Krymie.

Rosja może przyspieszyć przygotowania do pseudoreferendów na okupowanych terytoriach Ukrainy. Tak zwany „szef administracji wojskowo-cywilnej” Jewgienij Balickij 08.08.22 nakazał przeprowadzić fikcyjne „referendum” w sprawie zjednoczenia obwodu zaporoskiego z Rosją. Rozważa się możliwość głosowania online. Jedną z opcji rozważanych przez okupantów w Melitopolu jest zorganizowanie siedmiodniowego „głosowania w domu”.

Przy pomocy pseudoreferendów Rosja na Ukrainie testuje i rozwija technologię tworzenia „szarych stref” niestabilności, co jest niezwykle niebezpieczne dla Europy.

W wielu krajach europejskich istnieją potencjalne strefy niestabilności, w których krzyżują się interesy różnych grup etnicznych i religijnych (np. Narwa z 90% ludności rosyjskiej), którą Rosja może w każdej chwili aktywować, zamieniając ją w źródło niestabilności, zarówno dla danego kraju, jak i dla całego regionu europejskiego. Takie strefy niestabilności istnieją już w Gruzji (Abchazja, Osetia Południowa), Mołdawii (Naddniestrze) i Azerbejdżanie (Karabach). Ponadto mogą pojawić się również w Kazachstanie, krajach bałkańskich (Serbia, Kosowo, Bośnia i Hercegowina), krajach bałtyckich.

Jeśli wcześniej Europa praktycznie nie spotkała się z celowym tworzeniem „enklaw destabilizacji”, teraz Rosja może przenieść technologię zawłaszczania terytoriów nie tylko w przestrzeń postsowiecką, która domyślnie jest postrzegana jako strefa wpływów Rosji, ale także do dowolnego kraju w świecie zachodnim.

Większość europejskich polityków nie zauważa lub nie chce zauważać, że ta technologia może być wdrażana na terenie ich krajów, naiwnie wierząc, że Rosja jest zainteresowana tylko terytorium byłego Imperium Rosyjskiego lub Związku Radzieckiego.

Celem Federacji Rosyjskiej jest jak najszybsze stworzenie środowiska dla pseudoreferendum lub innych form „wyrażania woli ludu” w celu prawnego sformalizowania własności terytorium Federacji Rosyjskiej.

Dlatego kraje zachodnie na poziomie parlamentów i rządów powinny opracować szereg procedur mających na celu zapobieganie działaniom Federacji Rosyjskiej w sprawie nielegalnego przeprowadzania „pseudoreferendów” i przymusowej rosyjskiej paszportyzacji.

W szczególności inicjowanie międzynarodowych dokumentów zabezpieczających wyłączne prawo Ukrainy do terytoriów czasowo okupowanych przez Federację Rosyjską, wykluczenie uznania faktu aneksji na poziomie międzynarodowym, skutków ekonomicznych (sankcje) i prawnych (zerwanie traktatów i umowy) na Federację Rosyjską w przypadku aneksji terytoriów ukraińskich. Ponadto przyjąć programy ochrony i wsparcia dla osób opuszczających okupowane terytoria.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com