Dino goni Biedronkę. Rośnie sieć tajemniczego miliardera, najbogatszego człowieka w Polsce

Fot. Dino Polska / Andrzej Michalik (Agencja Wyborcza.pl)

Dino posiada już prawie 2 tys. sklepów w całej Polsce. Sieć Tomasza Biernackiego, najbogatszego Polaka, rośnie w coraz szybszym tempie i goni Biedronkę, która ma ok. 3.1 tys. placówek.

Sieć Dino otworzyła w pierwszej połowie 2022 r. 162 nowe sklepy. Rok wcześniej w tym samym okresie otworzyła 150 placówek – czytamy w komunikacie. Na koniec czerwca br. sieć liczyła 1975 sklepów, tj. o 353 więcej niż rok temu.

Dino rozrasta się. Jednak najwięcej sklepów ma Biedronka

W samym I kwartale 2022 r. Dino otworzył 66 nowych marketów. „Na koniec marca sieć liczyła 1880 sklepów, osiągając w ujęciu rocznym ponad 23-procentowy wzrost powierzchni sali sprzedaży. Równocześnie zatrudnienie w Grupie Dino wzrosło w ciągu 12 miesięcy o 6,5 tys. osób, do 33,4 tys. Wynik EBITDA wyniósł blisko 333 mln zł i był o 37,1 proc. wyższy niż w I kw. 2021 r.” – pisała firma w osobnym komunikacie prasowym, opublikowanym 5 maja 2022 r.

Sieć Dino pod względem wielkości zajmuje drugie miejsce. Na pierwszej pozycji wciąż jest Biedronka, która w I kw. 2022 r. otworzyła 16 nowych sklepów. Sieć na koniec marca br. posiadała łącznie 3261 placówek – informował serwis ISBnews.

Tomasz Biernacki, właściciel Dino. Kim jest najbogatszy Polak? „Nie wiem”

Dino należy do miliardera Tomasza Biernackiego, który w najnowszym zestawieniu tygodnia „Wprost” został uznany za najbogatszego Polaka z majątkiem wycenianym na 15,3 mld zł. Biernacki otworzył pierwszy sklep Dino w 1999 r. Wiosną 2017 r. firma weszła na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.

Polski przedsiębiorca nigdy nie udzielił wywiadu. W internecie nie znajdziemy ani jednego jego zdjęcia, więc nie wiadomo, jak wygląda. Nic dziwnego, że niektóre polskie media przedstawiają go jako „miliardera-widmo”. – Parę razy próbowałem się z nim umówić. Jego ludzie zawsze odmawiali. To jedyna tego typu osoba w branży. Człowiek-widmo. Ja nawet nie wiem, czy on jest blondyn, czy łysy. Nic, kompletnie nic – mówił kilka lat temu Money.pl menadżer z branży handlowej.

Źródło: gazeta.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com