Wielka inwestycja Ryanaira w Warszawie. Praca dla 200 osób

Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
Irlandzkie linie lotnicze Ryanair popularne ze względu na tanie loty zamierzają podwyższyć poziom usług. Mają w tym pomóc usprawnienia w rozpatrywaniu odszkodowań za opóźnione i odwołane loty. W tym celu firma otwiera w Warszawie Customer Service Escalation Centre.
Ryanair poszukuje pracowników w Polsce
Customer Service Escalation Centre, czyli nowe centrum obsługi klientów w Warszawie zamierza zatrudnić do końca roku aż 200 pracowników. Na 4 czerwca zaplanowano dzień otwarty dla zainteresowanych pracą. Wtedy też najprawdopodobniej odbędzie się wstępna rekrutacja. Nie jest to pierwsza inwestycja irlandzkiego przedsiębiorstwa w Polsce, ale pierwsza tego typu w całej grupie. Wartość inwestycji jest oceniana na 45 mln zł.
Doraźna pomoc dla pasażerów
– CS Escalation Centre skoncentruje się na szybkim i skutecznym wsparciu pasażerów w razie zakłóceń lotów, szczególnie tych spowodowanych ograniczeniami kontroli ruchu lotniczego, niekorzystnymi warunkami pogodowymi lub ograniczoną przepustowością lotnisk – wyjaśnia Tracy Kennedy odpowiedzialna za kontakty z pasażerami. Centrum ma gwarantować aktualizacje w czasie rzeczywistym, a także pomagać pasażerom, których plany pokrzyżowały zakłócenia w rozkładach lotów. Będzie można zarezerwować nowy lot, czy dowiedzieć się, jak inaczej dostać się do miejsca przeznaczenia. Placówka będzie też oferować komunikację i odpowiedzi za pośrednictwem czatu oraz technologii AI.Polska ważna w strukturach Ryanair
Ryanair jest pod względem liczby pasażerów największą linią lotniczą w Europie. Ryanair Holding zawiera też inne podmioty, w tym polską linię Buzz. Jak twierdzi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Polska urasta do rangi drugiej po Irlandii centrali operacyjnej Ryanaira. Dla holdingu pracuje już w kraju prawie 3,5 tys. osób. – Samo zatrudnienie w Buzzie, to 2 tys. osób. Prawie 500 osób pracuje już we Wrocławiu, gdzie mamy hangary remontowe do serwisowania i napraw Boeingów 737, a także IT Labs, centrum innowacji i technologii. 700 osób pracuje w obsłudze pasażerów Ryanaira, 150 osób – w centrum symulatorowo-treningowym dla załóg lotniczych w Krakowie. Teraz dojdzie kolejnych 200 – wylicza prezes Buzza i szef Ryanaira w Polsce.Inwestycje Ryanaira w Polsce
Według Kaczmarzyka inwestycje Ryanaira w Polsce sięgają już kilku miliardów dolarów. – W prostym sposobie, w jaki linie lotnicze wyceniają inwestycje, zakłada się, że każdy postawiony samolot wiąże się z wydatkiem wysokości 100 mln dol. Założona w Polsce linia lotnicza Buzz ma 74 samoloty i obroty na polskim rynku sięgające 3 mld zł – stwierdza prezes Buzz. Teraz, w razie nagłych utrudnień to właśnie Warszawa będzie kierować siatką lotów linii, która może obejmować nawet 3,2 tys. samolotów dziennie.
Źródło: gazeta.pl