Nowy rozkład jazdy na kolei. Co się zmieni? Nowe połączenia, więcej pociągów, remonty

Fot. Piotr Skornicki / Agencja Wyborcza.pl

Nowe połączenia, więcej pociągów, powrót niektórych tras, ale też utrudnienia spowodowane remontami. W niedzielę 10 grudnia wejdzie w życie nowy rozkład jazdy na kolei. Więcej pociągów pojawi się na trasie Warszawa – Białystok. W rozkładzie pojawią się nowe połączenia – między Krakowem a Jelenią Górą. Na tory wyjadą też dwa nowe pociągi z Północnej Polski do Kłodzka.

W niedzielę 10 grudnia w życie wejdzie nowy rozkład jazdy na kolei. Rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak zapowiada też wydłużenie niektórych tras. Pociąg Warszawa – Wrocław dojeżdżać będzie do Jeleniej Góry i Wałbrzycha. Skład IC Fredro, kursujący dotychczas z Wrocławia do Warszawy, pojedzie dalej do Białegostoku. Natomiast trasa IC Morcinek relacji Lublin – Katowice zostanie wydłużona do Gliwic. Pociąg IC Skaryna kursujący do tej pory na trasie Terespol – Warszawa będzie dojeżdżał do Łodzi, a pociąg IC Rejewski, obsługujący trasę Bydgoszcz – Warszawa, pojedzie do Lublina. Jeszcze w grudniu ma się zakończyć remont dworca kolejowego w Zakopanem. Tym samym składy pasażerskie będą mogły wrócić na stałe na trasę z Krakowa do Zakopanego.

Nowy rozkład jazdy na kolei. Co się zmieni?

Od 22 grudnia wróci pięć całorocznych połączeń do Zakopanego i dwa sezonowe. Mieszkańcy Trójmiasta będą mogli dojechać do stolicy Tatr pociągami TLK Małopolska, TLK Karpaty oraz IC Witkacy.

Z Warszawy będzie można pojechać w Tatry dwoma pociągami wyruszającymi z Trójmiasta, a także składami EIC Tatry oraz IC Karłowicz rozpoczynającymi bieg w stolicy. Ostatni z nich po drodze zatrzyma się między innymi w Kielcach. Pociąg EIC Tatry pokona całą trasę ze stolicy do Zakopanego w czasie 4 godzin i 53 minut. To skrócenie o ponad 50 minut względem poprzedniego rozkładu jazdy. Nowe połączenia pojawią się także w ofercie przewoźników regionalnych. Na przykład Koleje Mazowieckie uruchomią dwa pociągi; do Ostrołęki i do Płocka.

Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów

Dariusz Grajda z zarządu spółki zapowiada jednocześnie utrudnienia z powodu przedłużającego się remontu dworca Warszawa Zachodnia. Pociągi w kierunku zachodniego będą kończyć bieg na stacji Warszawa Główna, natomiast składy z kierunku wschodniego – na stacji Warszawa – Wschodnia. Jedynie niektóre składy regionalnej spółki będą przejeżdżać przez centrum Warszawy tak zwaną linią średnicową. Zmiany dotyczą też pociągów dalekobieżnych. W Warszawie kilkadziesiąt składów będzie rozpoczynać i kończyć bieg na stacji Warszawa Gdańska. W nowym rozkładzie pojawią się także nowe połączenia międzynarodowe. Pociągi połączą między innymi Kraków z Berlinem i Kraków i Wrocław z Wiedniem.

Źródło: gazeta.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wyświetlenia : 79
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com