Była menadżerka Facebooka wystąpi w Parlamencie Europejskim. Czego będzie dotyczyła prezentacja sygnalistki?

Facebook, Forum Ekonomiczne w Davos, Szwajcaria, styczeñ 2018 roku

Deputowani do Parlamentu Europejskiego 8 listopada omówią z Frances Haugen negatywny wpływ na ludzi modeli biznesowych dużych firm technologicznych oraz sposób, w jaki przepisy cyfrowe UE mogą rozwiązać te problemy.

Wysłuchanie w PE 

Wysłuchanie zostanie zorganizowane przez Komisję Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego we współpracy z innymi komisjami: Przemysłową, Prawną, Wolności Obywatelskich oraz komisjami specjalnymi ds. dezinformacji i sztucznej inteligencji.

Bezpieczeństwo w Internecie, przejrzystość algorytmów i ograniczanie ryzyka w związku z proponowaną regulacją o usługach cyfrowych (DSA) będą jednymi z kwestii poruszanych podczas przesłuchania. Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów omawia obecnie, w jaki sposób projekt DSA, przedstawiony przez Komisję Europejską w grudniu 2020 r., powinien zostać zmieniony i poprawiony. Ten projekt ma na celu stworzenie bezpieczniejszej przestrzeni cyfrowej, w której chronione są prawa użytkowników, w tym przepisów dotyczących zwalczania nielegalnych treści w internecie, zwiększenia odpowiedzialności i przejrzystości algorytmów oraz radzenia sobie z moderacją treści i ukierunkowaną reklamą

— podał PE.

Jak przekazał, prezentacja Haugen zostanie wykorzystana w pracach komisji dotyczących DSA.

Haugen ujawniła dokumenty Facebooka

Haugen jest byłą menedżerką Facebooka, która przekazała mediom dziesiątki tysięcy stron wewnętrznych dokumentów korporacji, początkując w ten sposób serię artykułów na łamach „Wall Street Journal” i innych mediów. Mówiły one o wpływie Facebooka na polityczną polaryzację, promocję dezinformacji oraz nienawiści w wielu krajach na całym świecie oraz szkodliwym wpływie Instagrama na dzieci.

Haugen wystąpiła też przed komisjami amerykańskiego i brytyjskiego parlamentu, gdzie zachęcała do ściślejszej regulacji Facebooka i ujawnienia jego wewnętrznych mechanizmów i algorytmów, mających wpływ na to, jakie treści są promowane w serwisie.

Facebook ogłosił w ubiegły czwartek, że zmieni nazwę koncernu na Meta w związku ze skupieniem się firmy – do której oprócz flagowego portalu należy też Instagram, Whatsapp i producent zestawów VR Oculus – na budowie metawersum, czyli internetu w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.

źródło

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com