PSG: Bezpieczeństwo dostaw gazu nie jest zagrożone

Gaz / autor: Pixabay

Polska Spółka Gazownictwa każdego roku wysyła do klientów pisma dotyczące planów ograniczeń w poborze gazu. To działanie rutynowe, wynikające z przepisów prawa; nie oznacza, że dostawy gazu zostaną wstrzymane – przekazała PSG w czwartek.

Jak poinformowała w czwartkowym komunikacie Polska Spółka Gazownictwa (PSG), odbiorcy gazu przyłączeni do jej sieci dystrybucyjnej pod koniec grudnia mogli otrzymać pismo z informacją o zakwalifikowaniu do planu ograniczeń w poborze gazu.

„Podkreślamy, że pismo jest wysyłane każdego roku i jedynie informuje o odpowiedniej kwalifikacji odbiorców, którzy mogą podlegać ewentualnym ograniczeniom w przypadku braku dostatecznej ilości gazu. Obecnie nie ma żadnych przesłanek do wprowadzania takich ograniczeń” – zaznaczyła spółka.

W komunikacie wyjaśniono, że wysyłka pisma stanowi wykonanie obowiązków wynikających z Rozporządzenia Rady Ministrów z 17 lutego 2021 r. w sprawie sposobu i trybu wprowadzania ograniczeń w poborze gazu ziemnego. „Jest to zatem czynność rutynowa, wykonywana przez wszystkich operatorów systemów dystrybucyjnych gazu po corocznym zatwierdzeniu planu ograniczeń przez Urząd Regulacji Energetyki” – wskazała PSG.

„Przypominamy, że w lutym 2021 roku miała miejsce istotna zmiana przepisów, wprowadzająca kolejne stopnie zasilania (11. i 12. stopień zasilania), czego efektem jest konieczność ujęcia w planie ograniczeń większej liczby odbiorców. Celem tych działań jest zapewnienie dostaw gazu dla odbiorców chronionych, w szczególności gospodarstw domowych, na wypadek wystąpienia sytuacji kryzysowej” – dodano w komunikacie.

PSG przypomniała, że szczegółowe informacje na temat planu wprowadzania ograniczeń w poborze gazu ziemnego i podstawy prawnej tego działania znajdują się na stronie www.psgaz.pl/plan-ograniczen, a ewentualną decyzję o wprowadzeniu ograniczeń podejmuje Rada Ministrów na wniosek ministra właściwego do spraw energii.

„Dokładając starań, aby wysyłane przez nas pisma w sprawie planów ograniczeń w poborze nie były opacznie interpretowane jako informacja o konieczności wprowadzeniu takich ograniczeń, informowaliśmy klientów o wysyłce pism za pomocą środków masowego przekazu, a także zamieściliśmy na naszej stronie odpowiednią informację i zestaw Pytań i Odpowiedzi. Również nasi pracownicy są gotowi udzielić informacji i wyjaśnić wątpliwości pod numerem infolinii PSG” – przekazała spółka.

Źródło

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com